1 Aralık 2009 Salı

LANET OLASI İŞ BANKASI

Az önce uzun bir süre uğraşarak lanet olası İş Bankasına yazdığım şikayeti burda da yayınlamak istiyorum. Onlar okumazsa birileri okusun, uğraşım boşa gitmesin diye. Şayet bir cevap gelirse, onu da burada yayınlayacağım.

Merhaba,

İletmek istediğim iki adet sorunum var. Umarım ilgilenirsiniz çünkü artık uzun zamandır defalarca ilettiğim bu sorunlarımın cevapsız bırakılması sebebiyle kurumunuza olan anlayışım ve sabrım tükenmiş bulunmakta.

İlki 2005 yılından beri belirli aralıklarla, defalarca telefonla olsun, bizzat şubeye giderek olsun, edinmek istediğim internet şifremi çok çeşitli sebeplerden dolayı vermemiş olmanız. Şube çalışanları bir sorun olmadığını, telefonla internet şifremi alabileceğimi söylerken, aynı anda yaptığım telefon görüşmesinde müşteri temsilcisi, internet şifremi şubeden kaynaklanan bir eksik bilgi veya iletişimsizlik yüzünden alamayacağımı söylüyor. İstanbul'da yaşamaktayım ve hesabımı açtırdığım şube Kütahya Tavşanlı'da bulunuyor. Yılda bir veya iki kere gidebildiğim bir yerde internet şifremi almakla uğraşıyorum ve kanımca internet bankacılığınızın yeterince pratik olmaması ya da kendi aranızdaki iletişimsizlik yüzünden bu şifreyi bir türlü alamıyorum. Mesleğim mimarlık ve dijital gereçleri ve interneti oldukça yoğun bir şekilde kullanmaktayım. Bu internet şifresini neden alamadığımı sürekli sorguluyorum. Dört yıl kadar bir zaman içinde, zaman zaman (daha önce de belirttiğim gibi), telefon ve şube ile olan görüşmelerimden hiç bir sonuç alamamıştım ki, yakın bir zamanda daha önce benzer bir sorun yaşamış olan bir yakınım, kartımın ek kart olduğunu ve bu sebepten bu şifreyi alamayacağımı söyledi. Bu duyumumu şubeme ilettiğimde bana böyle bir sorun olmadığını, internet şifremi kolayca alabileceğimi tekrarladılar ki, ben artık bu şifreden vazgeçmiş bulunuyorum. Masa başı işi yaptığım için, özellikle de böyle bir devirde, gidip bankadan veya herhangi bir vezneden faturalarımı yatırmaya ne zamanım, ne sabrım var. Bu gibi işleri internetten halletmeyi akıllıca buluyorum. Bunun çözümünü de arkadaşımın Garanti Bankasından aldığı kartla ödeme yapmakta buldum ve tabi ki en yakın zamanda Garanti Bankasından bir hesap açtırarak bu sorunumu tamamen çözme isteğindeğim.

İkinci sorunum, kartımın süresinin dolmuş olduğu ve değiştirilmesi gerektiği. Yaklaşık bir hafta, on gün kadar önce sizden aldığım bir telefonda benden istediğiniz adres ve iletişim bilgilerini size ilettim ve kartımın eve yollanacağını öğrendim. Bugün itibariyle kartımın süresi dolmuş bulunmakta ve kart elime geçmediği için, ne para çekebiliyorum, ne kredi kartını kullanabiliyorum. Yeni kartımı nerden alacağımı öğrenmek için 4440202' yi aradım umutsuzca ve tabi ki müşteri temsilcisine ulaşamadım. Bunun üzerine çalıntı veya kayıp kart için olan kısa yolu seçtim ve oradan nihayet konuşabildiğim müşteri temsilcisi, böyle bir problem için hattı meşgul edemediğini *3'ü tuşlamam gerektiğini söyledi. Ben de söylenileni veya bundan sonra da yaklaşık on kere daha (müşteri numaramla işlem yapmak gibi) başka yolları da deneyerek kartımın bulunduğu şubeyi öğrenmeye çalıştım ama tahmin edersiniz ki, zaman zaman en başa yönlendirilerek, zaman zaman da "İnteraktif telefon bankacılığından yararlanan müşterilere" öncelik verildiği söylenerek bu durumu anlayışla karşıladığım için teşekkür edildi ve telefon kesildi.

İş bankasının bana olan bu sabır sınayıcı tavırlarından, artık daha fazla çaba göstermemem gerektiğini salık verdiğinizi düşünerek, bu maili size yazıyorum ve sorunum çözümlenmesi için son bir kez daha şansımı deniyorum.

Bu mailin cevabı olsun ya da olmasın, sonuna kadar okunduysa ve dikkate alınacaksa, İş bankasına bir öneride bulunmadan edemeyeceğim; Telefon ve internet üzerinden yapılacak olan hizmetlerinizin çok yetersiz olduğunu ve olabildiğince hızlı bir şekilde Kurumunuzun bu soruna eğilmesini, özellikle böyle bir devirde elzem ve vazgeçilmez buluyorum.

Dikkatinize teşekkürler,

İyi çalışmalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder