31 Ekim 2011 Pazartesi

İRAN KEDİLERİ

Bu günlerde İran filmlerine çok takıldım. Üstüste izliyorum. Bir yönetmen bulup tüm filmlerini tüketmekle uğraşıyorum. Dün de Bahman Ghobadi'nin "No one knows about persian cats" filmini izledim. Bitirir bitirmez 4 filmini daha indirmeye başladım. Film, Fatih Akın'ın "Köprüyü Geçmek" filmine benziyor diyebilirim. İran hakkında bilmediğimiz öyle çok şey var ki, öyle süprizli, öyle zengin bir kültür ki, biraz belgesel gibi izlemeye çalışıyorum tüm İran filmlerini. Asghar Farhad' ın filmlerini de öyle görüyordum. Film Tahran' ın underground çevresini ele almış, müzikle uğraşan o güzel insanların karşısına çıkan akla sığmaz engelleri gösteriyor şaka gibi bir bir. Bir yandan Tahran' ın peynir gibi delik deşik labirent sokaklarında, gözlerinize inanamayarak dolaşıyorsunuz. Yasağı, cezayı, mollaları, aşkı, tutkuyu, insanlığı yok saymış bir rejimi tanıyorsunuz. Müziğe tapan insanlara hayranlık duyuyorsunuz. İmrenme, acıma arasında gidip geliyorsunuz. Bi izleyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder